Mahou San Miguel consolida el lideratge a Espanya i creix a Catalunya

01/06/2016
Mahou San Miguel consolida el lideratge a Espanya i creix a Catalunya
  • El 2015, la xifra de negoci global de la companyia va ascendir a 1.177 milions d’euros i el seu benefici va incrementar-se un 11,5%

• Va realitzar 213 contractacions l’any passat, amb la qual cosa consolida un equip de més de 2.800 professionals, 350 dels quals treballen a Catalunya

Barcelona, 1 de juny de 2016.- Mahou San Miguel, cervesera familiar líder del sector a Espanya, va assolir l’any 2015 un benefici d’explotació de 187,4 milions d’euros, un 11,5% més que en l’exercici anterior, i va registrar la seva millor xifra de negoci dels últims cinc anys, 1.177,5 milions d’euros, que representen un increment del 2,1% respecte a 2014.

El seu volum de vendes va augmentar un 3,2%, fins als 15,5 milions d’hectolitres, dels quals 13,3 corresponen a cervesa i 2,2 a aigua i refrescos. Concretament a Catalunya, on té una seu a Barcelona i, des de 1957, un centre de producció a Lleida, les seves vendes al Canal d'Hostaleria van créixer un 2,5%.

D’altra banda, la vocació de llarg termini de la companyia es va materialitzar en un increment de les inversions que s’acosta al 18%, fins a situar-se en 77,2 milions d’euros, que van ser destinats principalment a millorar i modernitzar les instal·lacions industrials i corporatives amb tecnologia d’avantguarda i sistemes d’eficiència energètica, a impulsar l’hostaleria, un sector clau per a l’economia, i a projectes d’innovació.

Resultats 2015

Increment vs 2014

Xifra de negoci

1.177 milions d’euros

2,1%

Resultats d’explotació

187 milions d’euros

11,5%

Inversions

77 milions d’euros

17,7%

Volum de vendes

15,5 milions d’hectolitres

·         13,3 milions de cervesa

·         2,2 milions d’aigua i refrescos

3,2%

Així, Mahou San Miguel va tancar 2015 amb creixement en totes les seves línies de negoci. El negoci a Espanya va créixer un 1,1% en venda neta, l’internacional un 5,5%, el d’aigua i refrescos un 16,3% i el dedicat als serveis logístics un 10,8%.

Generant valor a Catalunya

Els bons resultats de Mahou San Miguel en el mercat s’han assolit gràcies a la consolidació d’un model comercial de proximitat, basat en una major agilitat, segmentació i proximitat, que li ha permès crear propostes diferencials per a cada client.

El 2015, la cervesera va destinar 45,5 milions d'euros a impulsar l'Hostaleria espanyola, un 34% més que l'any anterior, i va posar en marxa múltiples iniciatives dirigides a millorar l'experiència del consumidor i contribuir a generar trànsit en els establiments hostalers de Catalunya en els quals està present.

L’activitat de Mahou San Miguel va representar l’any passat una contribució directa a l’economia nacional de 1.310 milions d’euros, i el seu compromís amb l’ocupació estable i de qualitat es va materialitzar en 213 noves contractacions, fet que consolida un equip de més de 2.800 professionals dins i fora de les nostres fronteres, dels quals 350 treballen a Catalunya.